Piagam Pelanggan
Kami berjanji memberikan perkhidmatan yang berkualiti demi memastikan UTA sentiasa menepati keperluan pelanggan dengan :-
- Menyediakan sistem pengurusan failyang sentiasa dikemas kini, teratur dan mengikut tatacara pengurusan fail yang sebenar;
- Menguruskan tempahan kenderaan (darat) kakitangan dalam tempoh 24 jam dari permohonan tempahan;
- Menguruskan tempahan kenderaan (udara) kakitangan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja dari permohonan tempahan;
- Menguruskan tempahan khidmat pengangkutan (laut) kakitangan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari permohonan tempahan;
- Menguruskan surat-menyurat jabatantermasuk perkhidmatan pos laju dan kurier tidak lewat dari dua (2) hari waktu bekerja setelah tempahan diterima;
- Menyediakan pengurusan keselamatan dan perlindungan insurans bangunan
- Menyediakan pengurusan Manual Pengurusan Kualiti Jabatan (ISO 9001:2015) yang terkini mengikut keperluan Jabatan;
- Memastikan Kaunter Khidmat Pelangganberoperasidari jam 8.00 pagi hingga 5.00 petang pada waktu bekerja;
- Menyediakan perkhidmatan kaunter yang berkualiti termasuk penyediaan bahan maklumat/rujukan yang sentiasa dikemas kini dan teratur di lobi kaunter;
- Menyediakan khidmat tuntutan perubatan (kakitangan, keluarga & pesara) tidak lewat dari tujuh (7) hari selepas menerima bil rawatan;
- Menguruskan perolehan aset dan peralatan pejabat dalam tempoh 30 hari waktu bekerja, dari tarikh permohonan, tertakluk kepada proses dan prosedur kewangan semasa.
Fungsi
- Pengurusan Fail terperingkat jabatan meliputi fail terbuka dan sulit, termasuk dokumen perjanjian dengan pihak luar.
- Pengurusan Pengangkutan kakitangan meliputi darat, udara dan laut.
- Pengurusan surat-menyurat jabatan termasuk perkhidmatan pos laju dan kurier.
- Pengurusan Keselamatan Perlindungan termasuk bangunan, fizikal dan dokumen.
- Pengurusan Manual Pengurusan Kualiti Jabatan (ISO 9001:2015).
- Pengurusan Kaunter Khidmat Pelanggan.
- Pengurusan perubatan (kakitangan & pesara).
- Pengurusan dan penyenggaraan kuarters.
- Pengurusan dan penyenggaraan TASKA.
- Pengurusan dan perolehan aset jabatan (kelengkapan pejabat, mesin dan perabot).
- Pengurusan dan penyemakan bil-bil utiliti bulanan.
- Pengurusan hal ehwal kebajikan kakitangan.
- Keurusetiaan:
- Mesyuarat Bahagian Khidmat Pengurusan
- Majlis Perhimpunan Bulanan (IKMa/Kementerian)
- Mesyuarat Jawatankuasa Inovasi & Kreativiti
- Mesyuarat Lembaga IKMa
- Pelan Perancangan Strategik (KPI) bersama UPMI
- Pelan Pengurusan Risiko jabatan
- Pengurusan ‘Star Rating’, dan EKSA
- Majlis-majlis rasmi jabatan
Hubungi Kami:
Sebarang pertanyaan tuan/puan boleh hubungi maklumat seperti di bawah:
03-7964 9000 (samb: 090/088/062)
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.