soalan lazim  hubungi kami   aduan dan maklum balas   peta laman
W3C

Pilihan W3C

Pilihan Warna: red  merah  kuning
Saiz Tulisan:
A- A A+
Jenis Tulisan:
Laman Utama Info Korporat Maklumat Bahagian Unit Unit Tadbiran Am (UTA)

Piagam Pelanggan

 

Kami berjanji memberikan perkhidmatan yang berkualiti demi memastikan UTA sentiasa  menepati keperluan pelanggan dengan :-

  1. Menyediakan sistem pengurusan failyang sentiasa dikemas kini, teratur dan mengikut tatacara pengurusan fail yang sebenar;
  2. Menguruskan tempahan kenderaan (darat) kakitangan dalam tempoh 24 jam dari permohonan tempahan;
  3. Menguruskan tempahan kenderaan (udara) kakitangan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja dari permohonan tempahan;
  4. Menguruskan tempahan khidmat pengangkutan (laut) kakitangan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari permohonan tempahan;
  5. Menguruskan surat-menyurat jabatantermasuk perkhidmatan pos laju dan kurier tidak lewat dari dua (2) hari waktu bekerja setelah tempahan diterima;
  6. Menyediakan pengurusan keselamatan dan perlindungan insurans bangunan
  7. Menyediakan pengurusan Manual Pengurusan Kualiti Jabatan (ISO 9001:2015) yang terkini mengikut keperluan Jabatan;
  8. Memastikan Kaunter Khidmat Pelangganberoperasidari jam 8.00 pagi hingga 5.00 petang pada waktu bekerja;
  9. Menyediakan perkhidmatan kaunter yang berkualiti termasuk penyediaan bahan maklumat/rujukan yang sentiasa dikemas kini dan teratur di lobi kaunter;
  10. Menyediakan khidmat tuntutan perubatan (kakitangan, keluarga & pesara) tidak lewat dari tujuh (7) hari selepas menerima bil rawatan;
  11. Menguruskan perolehan aset dan peralatan pejabat dalam tempoh 30 hari waktu bekerja, dari tarikh permohonan, tertakluk kepada proses dan prosedur kewangan semasa.

 

 

 

Fungsi

    1. Pengurusan Fail terperingkat jabatan meliputi fail terbuka dan sulit, termasuk dokumen perjanjian dengan pihak luar.
    2. Pengurusan Pengangkutan kakitangan meliputi darat, udara dan laut.
    3. Pengurusan surat-menyurat jabatan termasuk perkhidmatan pos laju dan kurier.
    4. Pengurusan Keselamatan Perlindungan termasuk bangunan, fizikal dan dokumen.
    5. Pengurusan Manual Pengurusan Kualiti Jabatan (ISO 9001:2015).
    6. Pengurusan Kaunter Khidmat Pelanggan.
    7. Pengurusan perubatan (kakitangan & pesara).
    8. Pengurusan dan penyenggaraan kuarters.
    9. Pengurusan dan penyenggaraan TASKA.
    10. Pengurusan dan perolehan aset jabatan (kelengkapan pejabat, mesin dan perabot).
    11. Pengurusan dan penyemakan bil-bil utiliti bulanan.
    12. Pengurusan hal ehwal kebajikan kakitangan.
    13. Keurusetiaan:
      1. Mesyuarat Bahagian Khidmat Pengurusan
      2. Majlis Perhimpunan Bulanan (IKMa/Kementerian)
      3. Mesyuarat Jawatankuasa Inovasi & Kreativiti
      4. Mesyuarat Lembaga IKMa
      5. Pelan Perancangan Strategik (KPI) bersama UPMI
      6. Pelan Pengurusan Risiko jabatan
      7. Pengurusan ‘Star Rating’, dan EKSA
      8. Majlis-majlis rasmi jabatan
Hubungi Kami:

Sebarang pertanyaan tuan/puan boleh hubungi maklumat seperti di bawah:

 03-7964 9000 (samb: 090/088/062)
 Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

Undian
Adakah infomasi di dalam Portal IKM memenuhi ekspektasi dan keperluan pelanggan?